Google Ads
Google Ads, původně Google AdWords, je celosvětově nejrozšířenější online službou od společnosti Google, která inzerentům umožňuje marketingové aktivity k oslovení zákazníků v různých fázích nákupního cyklu. Nejvíce je tato služba využívána pro PPC reklamu, tedy reklamu, kde inzerenti platí za reklamu až ve chvíli, kdy na ni uživatel klikne. Google Ads ale již dávno nenabízí pouze PPC reklamy. Hojně využívány jsou i jiné cenové strategie, jako například CPM (cena za tisíc zobrazení), CPA (cena za akci) nebo CPV (cena za zhlédnutí videa).
Jednotlivé kampaně v Google Ads jsou zpravidla tvořeny reklamními sestavami, které cílí na společnou sadu klíčových slov, nebo například zájmy či témata. Každá reklamní sestava pak obsahuje konkrétní reklamy.
Výhody Google Ads
Díky Google Ads mohou inzerenti zobrazovat reklamy uživatelům, kteří velmi pravděpodobně mají zájem o jejich produkty či služby. Velkou výhodou je, že pomocí kampaní v Google Ads je možné oslovit uživatele napříč celým internetem, ať už se nachází kdekoliv. Navíc, reklama v Google Ads je levná a rozpočet máte vždy pod kontrolou. Tuto reklamu si tedy mohou dovolit i malé a střední podniky.
Další nespornou výhodou je velmi přesné cílení, které se neustále vylepšuje. Cílit je možné dle klíčových slov, věku, lokality, jazyka, zájmů, témat, či pravděpodobných zájmů o koupi. Velmi efektivní je také remarketing, tedy zpětné oslovení uživatelů webu, nebo dokonce konkrétních stránek na webu za určité období.
Reklamy v Google Ads jsou také velmi snadno měřítelné. V systému Google Ads se ukáže každé kliknutí na vaši reklamu. Již po velmi krátké době uvidíte, se kterými reklamami uživatelé nejvíce interagují. Při propojení s Google Analytics navíc zjistíte dodatečné informace, které vám ještě více pomohou k efektivní optimalizaci.
Typy reklam v Google Ads
Google Ads nabízí několik základních typů kampaní, a to: kampaně ve vyhledávací síti, kampaně v obsahové síti, v nákupech Google, videokampaně a kampaně na aplikace. Na základě toho, jakou akci očekáváme od uživatelů, kteří kliknou na naši reklamu, můžeme zvolit jeden z následujících cílů:
Prodej
Potenciální zákazníci
Návštěvnost webu
Zvažování produktu a značky
Povědomí o značce a zásah
Propagace aplikací
Kampaně ve vyhledávací síti
Snad nejznámějším typem kampaní v Google Ads jsou kampaně ve vyhledávací síti. Jedná se o textové reklamy nad organickými výsledky ve vyhledávání s cílením na základě vyhledávaných klíčových slov. Vzhledem k tomu, že daná klíčová slova uživatelé přímo hledají, bývá tento typ reklamy jedním z nejkonverznějších. Nevýhodou však je, že pokud se zabýváte oblastí, která není příliš vyhledávaná, počet hledání, a potažmo i kliknutí, bude zanedbatelný a reklama příliš výsledků nepřinese. Je také důležité umět dobře pracovat s klíčovými slovy, používat vylučující klíčová slova, aby se reklama nezobrazovala na nerelevantní výrazy atd.
Kampaně v obsahové síti
Dalším hojně využívaným typem kampaní jsou kampaně v obsahové síti. V obsahové síti je možné zobrazovat textové i grafické reklamy, a to na základě klíčových slov, témat, zájmů, geografických i demografických údajů. Součástí jsou také velmi oblíbené kombinované reklamy, které, jak již napovídá název, kombinují obrázky, firemní loga a text, dle konkrétního reklamního prostoru na různých webech.
Kampaně v Google Nákupech
Pro propagaci produktů v rámci e-shopu jsou velmi vhodné kampaně v Google Nákupech, které jsou pro uživatele velmi atraktivní zejména díky vyobrazenému produktu s cenou a stručným popisem. Podmínkou spuštění kampaní v Google Nákupech je mít účet v Google Merchant Center a funkční feed.
Videoreklamy
Velmi atraktivním formátem jsou také videoreklamy, které se zobrazují buď v rámci sítě YouTube nebo v obsahové síti.
Kampaně na aplikace
Máte vlastní aplikaci a chcete ji dostat k více uživatelům? Pomocí kampaní na aplikace můžete danou aplikaci propagovat ve vyhledávání, v Google Play, na YouTube, v kanálu Objevit i v obsahové síti Google.
Pomůžeme Vám
Hledáte spolehlivého partnera pro nastavení a správu kampaní v Google Ads? Neváhejte se na nás obrátit. Náš tým zkušených specialistů vám pomůže dosáhnout stanovených cílů.