Využijte při své reklamní strategii celou hloubku marketingového trychtýře

10.7.2020
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Česky
S tím, jak zákazníci postupují nákupním procesem, vyžadují různé informace a jsou přístupni odlišným argumentům. Naučte se, jak cíleně oslovit návštěvníky v každé z jeho fází.

Využijte při své reklamní strategii celou hloubku marketingového trychtýřeAť už se rozhodnete propagovat své výrobky či služby na jakékoli platformě, je výhodné oslovovat uživatele v celé hloubce marketingového trychtýře. Nejenže vám to pomůže získat lepší představu o tom, jakým způsobem oslovovat uživatele, ale zjistíte také, jak dlouhý je vlastně váš průměrný prodejní cyklus. V tomto článku se dozvíte, jak vypadá celý marketingový trychtýř z hlediska PPC reklamy Google Ads, včetně obsahu, který budete potřebovat na každé z jeho úrovně, a typy uživatelů, které chceme oslovit v jednotlivých úrovních marketingového trychtýře.

Co je to vlastně marketingový trychtýř

Marketingový trychtýř neboli Marketing Funnel je v podstatě celý nákupní proces, kterým zákazník musí projít, než se rozhodne utratit peníze za váš výrobek. Od prvotní informace, kdy si uvědomí, že existuje produkt, který by mohl vyřešit jeho problém, přes fázi zjišťování podrobností, srovnávání cenových nabídek jednotlivých prodejců až po finální rozhodnutí o nákupu musí zákazník projít cestou, během které jej můžete postupně přesvědčovat o kvalitě vašeho produktu a utvrzovat jej v jeho nákupním rozhodnutí. V každé z fází nákupního procesu se zákazník shání po jiném typu informací, budete jej tedy muset oslovit jiným stylem a předložit mu odlišné argumenty pro koupi vašeho produktu.

Ne všechny návštěvníky, kteří projeví zájem o váš produkt, se vám samozřejmě podaří dovést až k cíli. Jejich počet se s jednotlivými fázemi postupně snižuje, proto se pro postup nákupním procesem ujal název funnel neboli trychtýř.

Horní, počáteční část cesty – seznámení s produktem

V této fázi byste se měli zaměřit na nové uživatele, kteří dosud s vaší značkou neinteragovali nebo o ní dosud neslyšeli. Tito uživatelé obvykle váš produkt cíleně nehledají, proto je pro tuto fázi ideální reklama v Obsahové síti, která vám umožní oslovit tyto nové potenciální zákazníky. Můžete je tak přimět přemýšlet o vašem produktu a možnostech, které zákazníkům nabízí při řešení problémů, které si možná ještě ani neuvědomují.

Pochopitelně nelze čekat, že tito uživatelé provedou ihned konverzi, takže k měření úspěchu v těchto typech kampaní se budete muset spoléhat na metriky, které měří zvyšování povědomí o značce, jako je počet zobrazení, doba strávená na stránce nebo míra okamžitého opuštění.

Je zbytečné snažit se nasměrovat tento typ zákazníka na prodejní stránku. Místo toho ocení spíše obsah, jako jsou návody, recenze, srovnávání produktů, blogové příspěvky a podobně.

V horní části marketingového trychtýře využijete reklamy v Obsahové síti, které směřujte na informativní obsah – blogové příspěvky, návody a podobně. Výkon kampaně můžete měřit pomocí metrik, jako jsou čas strávený na stránce, míra okamžitého opuštění či počet zobrazení.

Prostřední část cesty – Připomenutí

V prostřední fázi marketingového trychtýře byste měli návštěvníkům připomenout informace, které se mohli dozvědět v jeho horní části. Snažte se také oslovit uživatele, kteří jsou si vědomi problému, který mají a pro který již aktivně hledají řešení, což by samozřejmě měl být váš produkt či služba.

Tito uživatelé možná dříve viděli vaše reklamy nebo slyšeli o vaší firmě, možná již váš web i navštívili, ale zatím si nic nekoupili. Součástí této fáze je i cílení na zákazníky pomocí remarketingu.

Cílem této fáze je přesvědčit uživatele, který právě zvažuje více možností, jak vyřešit svůj problém, že řešení, které představujete vy, je pro něj nejvýhodnější.

Ve střední části marketingového trychtýře využijete remarketing, pomocí kterého přivedete návštěvníka na detailní informace o vašem produktu, jako jsou například webináře, případové studie či odborné texty. Úspěšnost kampaně změříte pomocí metrik, jako je počet stažení, registrací do webináře apod.

Marketingový neboli prodejní trychtýř

Spodní část cesty – Konverze

Ve spodní, nejnižší části marketingového trychtýře byste měli cílit na uživatele, kteří již dobře vědí, co chtějí, znají výhody a nevýhody vašeho produktu a jsou připraveni ke konverzi. Jsou to uživatelé, kteří již většinou prošli oběma předchozími fázemi cesty trychtýřem a ve vaši značku mají důvěru.

V této fázi byste měli využít možností, které vám nabízí PPC reklama ve vyhledávání, kde využijete klíčových slov ve spojení s vaší značkou a remarketing zacílený na publikum z prostřední části nákupního cyklu.

Vhodným obsahem v nejnižší části marketingového trychtýře jsou texty srovnávající vaše výrobky s konkurencí, případně prodejní stránky, kde si přesvědčený návštěvník může váš produkt či službu zakoupit. Chcete-li měřit výkon v této fázi, zaměřte se na vracející se uživatele, stahování obsahu a pak také samozřejmě na skutečné konverze.

Čím níže postupujete marketingovým trychtýřem, tím je potenciálních zákazníků měně a prokliky na PPC reklamu jsou dražší. To se však vyrovná mnohem lepším konverzním poměrem. Pokud chcete podchytit maximum zákazníků, neměli byste se soustřeďovat pouze na jednu z částí trychtýře. Místo toho veďte zákazníka celým nákupním procesem od prvního seznámení s výrobkem až po vyvrcholení celého procesu v podobě hmatatelné konverze.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články