- Čeština
- English
- Slovenčina
Google algoritmy – seznamte se!
7.1.2016
0

Každým rokem mění Google své vyhledávací algoritmy více než pětsetkrát. Těch nejzásadnějších je jen několik málo a mají dokonce svá jména. V posledních letech do vyhledávání podstatně zasáhly především Google Panda, Penguin a nejmladší Google Hummingbird. Tyto algoritmy mnohdy dramaticky ovlivňují výsledky vyhledávání a také převratně mění celé SEO. V tomto článku si je představíme…
Všechny Google algoritmy mají za cíl zkvalitnit vyhledávání tak, aby co nejlépe uspokojovalo hledající. Postupně se proto začal vyzdvihovat především kvalitní obsah a přirozený odkazový profil. Poslední na řadu přišlo chytré vyhledávání a sémantické SEO.
Google Panda – kvalitní obsah
Algoritmus Google Panda se objevil začátkem roku 2011 a znamenal velký obrat ve vyhledávání směrem ke kvalitnímu obsahu.
Panda oceňuje kvalitní webové stránky, tedy takové, které se snaží přinést uživatelům nějakou hodnotu. Zaměřuje se na on-page faktory a zejména obsah (content).
Postihem Panda hrozí webům s duplikovaným obsahem, bojuje proti obsahovému spamu.
Cílem algoritmu Panda je dát uživatelům kvalitní obsah, oceňuje kvalitní webové stránky. Ty se dají rozpoznat podle otázek definovaných samotným Googlem.
Jde například o otázky:
- Dá se věřit informacím, které daný web/článek prezentuje?
- Je autorem obsahu odborník nebo nadšenec, který dané téma skutečně dobře zná?
- Jde o webovou stranu, kterou budete rádi sdílet se svými přáteli a doporučíte ji dál?
Celý seznam otázek, které definují kvalitní webovou stranu, najdete tady.
Google Penguin – přirozený odkazový profil
Google Penguin zahýbal světem SEO poprvé v dubnu 2012.